کمپین جدید نشان می دهد که چگونه می توان پیش دیابت را معکوس کرد

9نوامبر 2021- پیش دیابت را می توان معکوس کرد و انجمن پزشکی آمریکا(AMA)، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها(CDC)، و شورای تبلیغات می خواهند مردم از این موضوع آگاه شوند.

دیابت نوع 2 یکی از بیماری های مزمنی است که یک خطر قابل توجه برای عوارض و بیماری شدید کووید-19 می باشد. یک مطالعه اخیر نشان داده است که دیابت نوع 2 یکی از بیماری هایی است که با COVID-19شدید و مرگ و میرناشی از این عفونت، همراهاست.

به همین دلیل است که  AMA، CDC، و شورای تبلیغات، مجموعه‌ای از اطلاعیه‌های خدمات عمومی جدید(PSAs) را منتشر کرده‌اند که نگاهی جدی به پیش دیابت دارد - وضعیتی که اگر کنترل نشود اغلب منجر به دیابت نوع 2 می‌شود.

به عنوان بخشی از کمپین "آیا من پیش دیابت دارم؟" ، کمپین جدید "تغییر نتیجه " با مجموعه‌ای از اطلاعیه‌های خدمات عمومی جدید که توسط آژانس‌های خلاقGray وWordsworth+Booth تدوین شده اند، آگاهی افراد را در این زمینه افزایش می‌دهد و به آنها گوشزد می کند که پیش دیابت را نباید ساده انگاشت و حتی می‌توان آن را معکوس کرد. کمپین "تغییر نتیجه" شامل مجموعه ای مکمل از اطلاعیه­های چاپی جدید، اطلاعیه های رادیویی، بنرهای خارج از خانه و بنرهای دیجیتالی است که خطر ابتلا به پیش دیابت را با رویدادهای بسیار کمتر محتمل، مقایسه می کند.

پرفسور کریستوفر هالیدی، MPH، مدیر بخشDiabetes Translation  در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، گفت: «زندگی گاهی به ما فرصتی می دهد تا تغییرات کوچکی ایجاد کنیم که می تواند تأثیرات عمیقی بر مسیر سلامتی و زندگی ما داشته باشد. دیابت بر هر قسمت از بدن تأثیر می گذارد و می تواند منجر به پیامدهای منفی سلامتی و کاهش قابل توجه کیفیت زندگی افراد شود. تشخیص پیش دیابت زنگ خطر را به صدا در می آورد و به مردم اجازه می دهد تا بدانند که باید مسیر خود را تغییر دهند و از این فرصت برای جلوگیری از این بیماری ویرانگر استفاده کنند، قبل از اینکه خیلی دیر شود.

در ایالات متحده، حدود 88 میلیون آمریکایی - بیش از 1 نفر از هر   نفر3 - با پیش دیابت زندگی می کنند و بیش از 84٪ حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند. پیش دیابت می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته را در افراد افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که افراد از وضعیت خود آگاه شوند، به احتمال زیاد تغییرات لازم در سبک زندگی طولانی‌مدت مانند تغذیه سالم‌تر، مدیریت وزن و فعال بودن را انجام می‌دهند که می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن شروع دیابت نوع ۲کمک کند.

دکتر جرالد ای. هارمون، رئیس AMA، گفت: افزایش آگاهی در مورد پیش دیابت و تاکید بر اهمیت آگاهی از خطر ابتلا به این بیماری، بسیار مهم است، به ویژه در حال حاضر که همه گیری کووید-19 خطرات بهداشتی منفی مرتبط با بیماری های مزمن را تشدید کرده است.

از طریق جدیدترین کمپین خود، قصد داریم به میلیون‌ها نفر که با پیش دیابت زندگی می‌کنند کمک کنیم تا بدانند آیا این بیماری را دارند یا خیر. هر کسی که از طریق آزمایش آنلاین متوجه می شود که ممکن است در معرض خطر پیش دیابت باشد، باید فوراً با پزشک خود مشورت کند تا تشخیص پیش دیابت را تأیید کند و مطلع شود که چگونه با ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود می تواند از ابتلا به دیابت نوع 2 دور بماند.

کمپین ارتباطی چند پلتفرمی جدید نشان می‌دهد که چگونه می‌توان پیش دیابت را از طریق تغییرات سبک زندگی فردی معکوس کرد و مخاطبان را تشویق می‌کند تا ازDoIHavePrediabetes.org به زبان انگلیسی و PodriaTenerPrediabetes.orgبه زبان اسپانیایی بازدید کنند، جایی که می‌توانند یک تست خطر یک دقیقه‌ای انجام دهند تا تعیین کنند آیا در معرض خطر ابتلا به پیش دیابت هستند یا خیر. اگر فردی نمره ی پرخطر دریافت کند، این کمپین او را تشویق می‌کند تا با پزشک خود صحبت کند تا ابتدا تشخیص پیش دیابت را تأیید کند، سپس در برنامه ملی پیشگیری از دیابتCDC ثبت نام کند.

هایدی آرتور، مدیر ارشد شورای توسعه کمپین در  Ad، گفت: با توجه به همه‌گیری کووید-19، در این مرحله ی جدید از کمپین آگاهی از دیابت نوع 2، ما نسبت به  گذشته تلاش‌های بیشتری برای تأکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام پیش دیابت، انجام می دهیم. هدف ما همان است که مردم را به ابزارهایی مجهز می کنیم تا هم وضعیت سلامت خود را درک کنند و هم برای دستیابی به یک سبک زندگی سالم گام بردارند.

وب‌سایت کمپین، همچنین حاوی نکات مربوط به سبک زندگی و لینکهایی به برنامه ملی پیشگیری از دیابتCDC است، که بازدیدکنندگان را به فهرستی از بیش از 1700 برنامه حضوری و آنلاین به رسمیت شناخته شده یCDC در سراسر کشور متصل می‌کند.

تیم جونز، مدیر ارشد اجرایی فارما، گفت: درگیر شدن در کمپینی مانند این بسیار لذت بخش است. یادآوری قدرت تغییر نتیجه پیش دیابت به مردم، بسیار مهم است.ما امیدواریم که این کمپین با افرادی که در این وضعیت هستند ارتباط برقرار کند تا تغییراتی را به روشی معنادار و پایدار ایجاد کنند.

تونی مننوتو، رئیس شرکتWordsworth+Booth می‌گوید: در زندگی، ما اغلب این شانس را نداریم که نتایج را تغییر دهیم، اما در مورد پیش دیابت می‌توانیم. کمپین رادیویی ما به این تمایز مهم و مثبت عمل می کند.

انجمن پزشکی آمریکاو مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، با دفاتر محلی، اعضاء و شرکای خود برای ترویج و فعال کردن کمپین در جوامع خود، با تحقیقات مبتنی بر شواهد، کار می کنند تا به پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در غربالگری، تشخیص، و روند درمان کمک کنند. از زمان راه اندازی این کمپین در ژانویه ی 2016 تاکنون، 3.7 میلیون نفر از خطر ابتلای خود به پیش دیابت از طریق ارزیابی آنلاین خطر، و ویدئوهای تست خطر، آگاه شده اند.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20211109/New-campaign-shows-how-prediabetes-can-be-reversed.aspx